Strategia Wydziału została opracowana jako konsekwencja obowiązującej strategii Uczelni. Mieści się ona w pełni w założeniach zawartych w Strategii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na lata 2011 – 2020, przyjętej przez Senat Uczelni w dniu 29. 11. 2011.
Opracowanie Strategii Wydziału zostało poprzedzone analizą SWOT opracowaną przez kompetentne grono pracowników Wydziału.
CELE STRATEGICZNE W OBSZARZE DYDAKTYKI
- Rekrutowanie kandydatów coraz lepiej przygotowanych do podjęcia studiów przy utrzymaniu ich liczby.
- Zwiększenie terytorialnego oddziaływania Wydziału.
- Budowanie wizerunku Wydziału przyjaznego studentom.
- Poprawianie pozycji absolwentów na rynku pracy, poprzez wysoki poziom kształcenia kierunkowego z solidną podbudowa wiedzy podstawowej i ekonomicznej.
- Potwierdzanie wysokiej jakości kształcenia poprzez akredytacje, certyfikaty i pozycję w rankingach.
- Podnoszenie poziomu kadry dydaktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem jej rozwoju naukowego i mobilności.
- Modernizowanie kierunków i programów kształcenia, zgodnie z oczekiwaniami rynku pracy.
- Zwiększanie internacjonalizacji kształcenia i mobilności studentów.
- Zintensyfikowanie działalności promocyjnej.
- Rozwijanie infrastruktury naukowo-dydaktycznej Wydziału.
CELE STRATEGICZNE W OBSZARZE BADAŃ NAUKOWYCH
- Budowanie sieci kontaktów i dobrych relacji w środowisku naukowym, krajowym i zagranicznym.
- Rozwijanie badań aplikacyjnych i działalności upowszechnieniowej.
- Zwiększenie międzynarodowego znaczenia badań prowadzonych przez pracowników Wydziału.
- Zwiększenie liczby i rangi realizowanych projektów badawczych.
- Zwiększenie liczby prac badawczych o charakterze aplikacyjnym, realizowanych na zlecenie partnerów gospodarczych.
- Rozwój infrastruktury badawczej Wydziału.